Sunday 19 June 2011

FATHER'S DAY

ayah...
19 thn yang lalu aku telah dilahirkan...
kau telah mendidik ku dengan sempurna sekali...
sewaktu mak masih lg dalam pantang...
kau lah yang telah menjagaku..
kau lah yang membasuh lampin2 dan bju2 ku...

ayah...
sebelum kau pergi kerja, kau akan kejutkan diriku...
kau akan cium pipiku sebelum kau pergi...
bila anakmu ini ada buat kesalahan, kau akan memukul ku...
samapai berbekas tapak tgnmu dibadan ku..

ayah...
kau selalu mendoakn untuk kejayaanku..
kau selalu mengharapkan anakmu ini mendapat tempat pertama didalam kelas...
tp..maafkan anakmu kerana tidak dapat untuk memenuhi kehendakmu ayahku..

ayah..
ketika anakmu ini lulus dengan cemerlang dalam PMR..
kau lah org yang paling gembira..walaupun kau tidak menunjukkannya di depanku..
tp aku tahu...

ayah...
aku tahu yang kau sedih dengan keputusan SPM ku...
kau telah meletakkan harapan yang terlalu tinggi...
tp..anakmu selalu mengecewakanmu...

ayah...
maafkan segala kesalahan anakmu ini..
maafkan dosa2 ku sejak aku kecil sehingga la skrg...
ayah..aku telah melihat kau bersusah payah untuk menyara keluarga ini..
aku telah melihat kau jatuh dan bgn...
tp..x pernah sekali pun kau tunjukkan kelemahanmu...

ayah..
izinkan lah anakmu ini membahagiakanmu...
aku ingin kau lihat ku memegang segulung ijazah..
aku akan membanggakan kau dihadapan semua saudara mara...


Ya Allah...
aku mohon kepadaMu..
panjangkanlah umur kedua org tua ku..
Kau berikanlah mereka kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Kau kurniakanlah mereka dengan kesihatan Ya Allah..

ayah...
SELAMAT HARI BAPA...
I <3 YOU DAD!!!!



my dad, my hero


-eita bullah-

2 comments:

dwiyana fadzil said...

wow . ucapan . nway , happy father's day untuk BAPAK kau yea .

Rozita Bullah said...

nama pown rozita..x kan la ucapan nk biasa2 jer kan ? hahahaha...mstila berbunga ckit..lol..happy father's day utk papa gak...